Expert Meeting

Om de zorg rondom bepaalde aandoeningen te verbeteren organiseert de Proctos Kliniek sinds twee jaar mulitdisciplinaire brainstorm bijeenkomsten. Zij beoogt hiermee een platform te faciliteren waarbinnen zorgverleners ervaringen kunnen delen, knelpunten in de zorg identificeren en vooruitgang maken in het verbeteren van de zorg rondom de patient. Het doel is om efficientere en betere zorg te leveren.

Chronische pijn

Sinds 2014 organiseren we twee keer per jaar een bijeenkomst voor hulpverleners over chronische bekken- en anale pijn.

Op 28 en 29 oktober hebben we een incompany cursus georganiseerd met Bart van Buchem als docent. Bart is een van de twee de vertalers van het boek 'Begrijp de pijn'. De cursus was en succes omdat alle medische disciplines die betrokken zijn bij anale, blaas, vaginale en bekkenpijn vertegenwoordigd waren. Hierdoor bestond de gelegenheid om van elkaar te leren en samen te bespreken hoe we de zorg rondom patienten met deze klachten kunnen verbeteren.

Op 8 december 2016 staat de volgende netwerk bijeenkomst gepland.

Peri-anale fistels

Op 7 april 2016 was de eerste brainstorm bijeenkomst over peri-anale fistels. Experts met een verschillende medische achtergrond kwamen bijeen om samen na te denken over de pathofysiologie van de peri-anale fistel en stappen te maken naar nieuwe behandelmethoden met het doel de behandeling te verbeteren.

Interesse?

Bent u zorgverlener en wilt u meer weten over deze bijeenkomsten? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Charlotte Deen-Molenaar. U kunt haar bereiken op 030-2250260 of per email op info@proctoskliniek.nl.